• تلفن09123512882
  • ایمیلmodernghaleb@gmail.com
  • آدرسجاده قدیم قم-تهران. خیابان شهید رجایی (تره بار). کوچه 20
  • ساعتهای آزاد8 تا 17:30

نکات اصلی برای پاکسازی قالب تزریق

پاک سازی قالب قالب گیری به روش تزریق , چه برای تغییر رنگ باشد و چه برای جدا کردن کربن باشد می تواند زمان بر و گران تمام شود. زما ن از دست رفته تولید و رزین دور ریخته شده , حاشیه سود شرکت را کم می کند و رقابت در این اقتصاد سخت را مشکل تر می کند. در کنار استفاده از پاک کننده های تجاری چند نکته اساسی است که یک شرکت برای کاهش زمان تعطیلی و ضایعات می تواند دنبال کند. این پیشنهادات به راحتی قابل اجرا هستند و به هیچ سرمایه گذاری مالی احتیاج ندارند.

۱- به هنگام تغییر رنگ تیره به رنگ روشن دمای نازل و راهبار های گرم (تمام نواحی) را افزایش دهید.مقدار افزایش دما به کاربرد بستگی دارد و این باید با نماینده ترکیب پاک کننده مطرح شود. دلیل افزایش دما این است که به ذوب شدن رنگ تیره که در حال پاک شدن است کمک می کند , بنابراین ویسکوزیته کاهش می یابد و پاکسازی آن را از قالب راحت تر می کند.

۲- حجم شات (تزریق) را هنگام تغییر رنگ در تناژ بالای قالب (بزرگتر از ۲۰۰ تن) کاهش دهید. کاهش مقدار شات به ۱۰% حداکثر مقدار مجاز به حلقه ی کنترل برای پاکسازی سریع , بیشتر اجازه می دهد.

همچنین , رگبار های کوتاه از طریق نازل (یا راهگاه های گرم اگر عملی باشد) مقدار رنگ بیتری را خارج خواهد کرد.

۳- یک برنامه ی نگه داری پیشگرانه برای مقابله با افزایش کربن پایه ریزی کنید. لکه های سیاه برای شرکت هایی که رزین حساس به گرما را فرآوری می کنند می تواند یک آفت باشد.قبل از این که تعداد زیادی لایه ی ماده بی ارزش روی پیچ جمع شود مهم است که کربن زدوده شود. بعد از میزان مشخصی از افزایش کربن , تنها راه پاکسازی پیچ , خارج کردن و پاکسازی دستی آن است. استفاده از یک برنامه PM (نگه داری پیشگیرانه) , هر چند روز یا هفته باشد به جلوگیری از افزایش کربن و پاکسازی کربن کمک می کند .

۴- پرس قالب گیری به روش تزریق را به درستی خاموش کنید تا راه اندازی مجدد راحت تر شود. هنگام خاموش کردن پرس ها به یاد داشته باشید که ابتدا ماشین را تمیز کنید. پاکسازی یک ماشین قبل از خاموش کردن آن , از تزلزل مواد بر روی پیچ جلوگیری می کند و منجر به راه اندازی مجدد سریعتر می شود.

۵- آسان ترین و اساسی ترین روش برای کاهش ضایعات و زمان تعطیلی کار این است که برای پاک کردن رنگ از قبل ایجاد شده در سیستم رساننده و قیف یک پروتکل ایجاد کرد. به دفعات مکرر , رنگ از قبل ایجاد شده در داخل قیف و رساننده  معلق خواهند ماند و در داخل پرس به آهستگی آزاد خواهد شد که می تواند به قطعات معیوب منجر شود. همچنین , مطمئن شوید که در رزین استفاده شده هیچ ناخالصی (آلودگی) نباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *