• تلفن09123512882
  • ایمیلmodernghaleb@gmail.com
  • آدرسجاده قدیم قم-تهران. خیابان شهید رجایی (تره بار). کوچه 20
  • ساعتهای آزاد8 تا 17:30

قالب های دایکاست (Die cast)

قالب های دایکاست قالب های دائمی فلزی بر روی یک ماشین ریخته گری تحت فشار هستند که برای تولید قطعات ریختگی تحت فشار به کار می روند. دایکاست یا ریخته گری از طریق تولید قطعه به وسیله تزریق فلز مذاب و تحت فشار به درون قالب صورت می گیرد.

روش دایکاست از این نظر که در آن فلز مذاب به درون حفره ای به شکل قطعه مورد نظر رفته و بعد از سرد شدن قطعه مورد نظر به دست می آید بسیار شبیه ریخته گری ریژه می باشد. فقط اختلاف بین این دو روش نحوه پرکردن حفره قالب است.
در قالب های دایکاست پس از بسته شدن قالب، مواد مذاب به داخل یک نوع پمپ یا سیستم تزریق هدایت می گردد، بعد درحالی که پیستون پمپ مواد مذاب را با سرعت از طریق سیستم تغذیه قالب به داخل حفره می فرستد، هوای داخل حفره از طریق سوراخ های هواکش خارج می گردد. این پمپ در بعضی ازدستگاه ها دارای درجه حرارت محیط و در برخی دیگر دارای درجه حرارت مذاب است
معمولا مقدار مواد مذاب تزریق شده بیش از اندازه مورد نیاز برای پر کردن حفره می باشد تا سر باره گیرها را پر نماید و حتی پلیسه در اطراف قطعه به وجود آورد.سپس در مرحله دوم زمانی که ماده مذاب در حال سرد شدن در داخل حفره است پمپ همچنان فشار خود را ادامه می دهد.
در مرحله سوم قالب باز شده و قطعه به بیرون پرتاب می گردد. در آخرین مرحله همچنان که قالب باز است داخل حفره تمیز و در صورت نیاز روغن کاری شده و دوباره قالب بسته و آماده تکرار عملیات قبل می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *