• تلفن09123512882
  • ایمیلmodernghaleb@gmail.com
  • آدرسجاده قدیم قم-تهران. خیابان شهید رجایی (تره بار). کوچه 20
  • ساعتهای آزاد8 تا 17:30

طرح اولیه در طراحی قالب دایکاست

طرح اولیه مرحله ای است که هسته اولیه یک قالب دایکاست را مشخص می کند. با طرح اولیه دقیق می توان روند تولید قالب را مشخص کرد، اما طرح های اولیه قالب های صنعتی همیشه ثابت نیستند. این طرح ها بر اساس زاویه دیواره ها، نوع آلیاژ مورد استفاده، عمق قالب و … می توانند تغییر کنند. به دلیل اینکه در اثر حرارت فلز تزریقی زوایای قالب تغییر سایز می دهند و دچار انقباض می شوند، باید دقت داشت تا در هنگام طراحی اولیه قالب های صنعتی دیواره های داخلی را کوچکتر گرفت.

Fillets در قالب دایکاست

یک فیل یک اتصال تقریبی در قالب دایکاست است، و برای خم شدن سطح زاویه ای استفاده می شود. گوشه های شیبدار و تیز می تواند فرایند دایکاست را مختل کند، بنابراین بسیاری از قالب های صنعتی را با فیل لبه گرد می کنند تا خطرات تولید قالب را کاهش دهند. به استثنای parting line، که در این قالب ها فیل ها در هر نقطه ای قابل اضافه شدن هستند.

Parting Line درقالب دایکاست

Parting Line یا سطح تجزیه، بخش ها مختلف قالب دایکاست را به یکدیگر متصل می کنند. اگر این خطوط تغییر شکل دهند و یا در محل مناسب خود قرار نگیرند، ماده تزریقی ممکن است از طریق شکاف میان قطعات قالب، نشت کرده و باعث غیر یکنواختی و پیچ خوردگی محصول شوند.

Bosse ها درقالب دایکاست

در طراحی قالب دستگیره هایی به نام Bosse در نظر گرفته می شود که به عنوان نقاط نصب یا ایستادگی هستند . تولیدکنندگان قالب دایکاست اغلب یک سوراخ برای ساختار داخلی Bosse اضافه می کنند تا ضخامت یکنواخت دیوار در یک محصول قالب تولید شود. فلز تزریقی تمایل به پر کردن Bosse عمیق دارد.

دنده (Ribs) درقالب دایکاست

دنده های دایکاست می تواند برای افزایش قدرت مواد در محصولات بدون ضخامت دیوار مورد نیاز ،برای برنامه های خاص استفاده شود. قرار دادن ردیف انتخابی می تواند احتمال ترک خوردگی تنش و ضخامت غیر یکنواخت را کاهش دهد. همچنین برای کاهش وزن محصول و بهبود قابلیت های پرکننده مفید است.

سوراخ و دریچه درقالب دایکاست

از جمله سوراخ ها یا پنجره ها در یک قالب دایکاست به طور مستقیم بر سهولت ریختن دایکاست تکمیل شده تاثیر می گذارد و باعث ایجاد طرح های قابل توجه می شود. برای جلوگیری از ریختن ناخواسته در داخل سوراخ یا جریان مواد ضعیف در اطراف سوراخ ها، ممکن است از ویژگی های اضافی مانند سرریز، لرزش و فیدر متقاطع استفاده شود.

نمادها درقالب دایکاست

تولید کنندگان قالب های صنعتی اغلب شامل نام های تجاری یا آرم محصولات در طراحی قالب محصولات می شوند. در حالی که نمادها به طور معمول فرایند قالب سازی دایکاست را سخت نمی کند، استفاده از آنها می تواند هزینه های تولید را تحت تاثیر قرار دهد. به طور خاص، یک آرم یا نماد برجسته شده، نیاز به یک حجم فلز مذاب برای هر بخش تولیدی داشته باشد. برعکس، یک نماد محصور به مواد خام کمتر نیاز دارد و می تواند هزینه ها را کاهش دهد.

تمامی موارد ذکر شده در قیمت طراحی و ساخت قالب دایکاست موثر هستند. این عوامل کیفیت قالب دایکاست ساخته شده را به شدت تحت تاثیر قرار می دهند. جهت بررسی کیفیت و قیمت طراحی و ساخت قالب دایکاست با شرکت مدرن قالب تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *