• تلفن09123512882
  • ایمیلmodernghaleb@gmail.com
  • آدرسجاده قدیم قم-تهران. خیابان شهید رجایی (تره بار). کوچه 20
  • ساعتهای آزاد8 تا 17:30

کاربرد وایرکات

به نوعی از ماشین کاری که از طریق تخلیه الکتریکی بین سیم دستگاه و قطعه کار اجرا می شود، وایرکات می گویند.

در این فرایند، یک سیم نازک 25 میکرونی که درون مایع دی الکتریک (آب مقطر) قرار گرفته، برشی بسیار دقیق روی قطعات فلزی و غیر فلزی ایجاد می کند.

قطعات وایرکات معمولا شامل استیل، تیتانیوم، آلیاژها، برنج و بسیاری فلزهای دیگر هستند. در وایر کات فلز بریده نمی شود، بلکه ذوب یا تبخیر می شود. این دستگاه ضمن اینکه خط برش بسیار دقیقی ایجاد می کند، خرده های کمی باقی می گذارد.

کاربرد وایرکات

سازندگان و تولید کنندگان برای کارهای مختلف و متنوع از وایرکات استفاده می کنند زیرا این دستگاه چندکاره است.

و چون این فرآیند می تواند قطعات خیلی کوچک را ببرد، اغلب انتخابی ایده آل برای تولید آیتم های کوچک و پر جزئیات است؛ آیتم هایی که معمولاً ساختن شان با دستگاه های دیگر خیلی دشوار می شود.

اگر بخواهیم از کاربرد وایرکات بگوییم باید گفت که این فرآیند برای پروژه های کم تعداد به صرفه است و می تواند برای تولید و ساخت الگو و پیش نمونه مناسب باشد، حتی اگر پروژه ی اصلی با وسایل دیگری پیش برود.

نکته ی حائز اهمیت این است که سیم در فرایند وایرکات دائم در حال حرکت رو به جلو است و چون حرکت رفت و برگشتی ندارد، نمی تواند دوباره استفاده شود.

در نتیجه، مس، برنج یا دیگر سیم های فلزی میبایست چند صد متر طول داشته باشند و این خود بر هزینه ی تولید می افزاید.

با اینکه در این فرایند نیرویی استفاده و ناصافی ای ایجاد نمیشود و میتواند روش خوبی برای آیتم های حساس باشد، امکان فشار حرارتی در حین فرآیند وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *