• تلفن09123512882
  • ایمیلmodernghaleb@gmail.com
  • آدرسجاده قدیم قم-تهران. خیابان شهید رجایی (تره بار). کوچه 20
  • ساعتهای آزاد8 تا 17:30

وایرکات CNC چیست؟

وایرکات CNC

در کنترلر CNC مسیر برش به وسیله فایل نهایی اتوکد، به کامپیوتر داده می شود و پس از پردازش فایل، به کنترلر CNC و سپس به موتورها فرمان داده می شود. سپس ضمن حرکت قطعه در مسیر تعریف شده، سیم با ایجاد جرقه طرح مورد نظر را برشکاری می کند.

عمده کاربرد کنترلر CNC در صنایع قالب سازی خصوصاً ساخت قالب های سنبه و ماتریس مشخص می شود. در این صنایع، وایرکات CNC دقت ابعادی و کیفیت سطح ماشینکاری بالایی را به ارمغان می آورد، تا جایی که پس از عملیات نیازی به عملیات تکمیلی احساس نمی شود.

خدمات وایرکات CNC
وایرکات ؛ راه حلی برای ساخت اشکال پیچیده
ماشین کاری تخلیه الکتریکی با وایرکات، سال هاست که برای ساخت شکل های پیچیده در صنعت استفاده می شود. لزوم استفاده از این دستگاه در موادی که قابلیت براده ‌برداری پایینی دارند، به شدت احساس می شود.

سازندگان و تولید کنندگان برای وظایف مختلف و متنوعی سراغ وایرکات می روند. چرا که این دستگاه ها چند کاره هستند و انتخابی ایده آل برای تولید قطعاتی کوچک و پر جزئیات به شمار می روند. قطعاتی که معمولاً تولیدشان با دستگاه های دیگر خیلی دشوار خواهد بود.

از آن جایی که این فرآیند برای پروژه های کم تعداد به صرفه است، معمولاْ برای تولید و ساخت قالب، الگو و پیش نمونه مناسب است. فرایند وایرکات، برای قطعاتی که قرار است بدون نیاز به ریسک بالای سنگ ‌زنی و دیگر روش های شکل‌ دهی تولید شوند، حرف اول را می زند.

دقت بالا و کیفیت سطح مناسب این روش، به ‌خصوص در تولید قالب های پرس، اکستروژن و نمونه ‌سازی های دقیق نظامی زبانزد است. به دلیل وجود سیستم کنترل کامپیوتری در این فرآیند و زمان ‌بر بودن آن، اپراتور وایرکات می ‌تواند بر روی چند دستگاه به‌ طور همزمان کار کند. در این راستا مجموعه قالب سازی مدرن از دستگاه های به روز سی ان سی برای خدمات و ساخت قالب استفاده میکند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *