• تلفن09123512882
  • ایمیلmodernghaleb@gmail.com
  • آدرسجاده قدیم قم-تهران. خیابان شهید رجایی (تره بار). کوچه 20
  • ساعتهای آزاد8 تا 17:30

گرانول تزریقی (پلی اتیلن سنگین تزریقی)

گرانول سنگین تزریقی یا همان پلی اتیلن سنگین تزریقی، نوعی از گرانول پلی اتیلن است که در گروه پلیمری پلی اتیلن سنگین قرار می‌گیرد. همان‌طور که از اسم این محصول مشخص است، برای فرایند قالب گیری تزریقی از آن استفاده می‌شود. پلی اتیلن ها، مدل های مختلفی دارند. برخی انعطاف‌پذیرند و برخی دیگر سفت هستند. پلی اتیلن سنگین تزریقی، از سختی بالا، مقاومت شیمیایی، عدم نفوذپذیری و همچنین خواص دی الکتریکی برخوردار است. هرچقدر چگالی گرانول تزریقی بالاتر باشد، پلاستیک قوی‌تر، سفت‌تر و در برابر گرما مقاوم‌تر می‌شود. این محصول، اگرچه مقاومت ضربه اي كمتري نسبت به پلي‌اتيلن سبك دارد، اما مقاومت آن در برابر مواد شيميايي همانند مقاومت آن در برابر تنش‌های شكننده محيطی خوب است؛ به عبارت دیگر می توان گفت که پلی اتیلن سنگین تزریقی از نظر مقاومت کششی، مقاومت شیمیایی، گرما، سختی سطح و مقاومت در برابر سایش، عملکرد مناسبی دارند.

کاربرد پلی اتیلن سنگین تزریقی

گرانول تزریقی، همان طور که از اسم آن مشخص است برای فرآیندهای تزریقی در تولید قطعات پلاستیکی استفاده می‌شود؛ فرایندهایی همچون اکستروژن، قالب گیری تزریقی و قالب گیری دورانی در فرایندهای اعلام شده در دیتاشیت گرانول سنگین تزریقی، دیده می‌شوند. به طور کلی، پلی اتیلن سنگین، در کاربردهایی نظیر نوار جهت دار، کیسه بافته‌شده، تک رشته، لوله، فیلم دمشی، قالب گیری تزریقی و قالب گیری دمشی کاربرد دارد. کیسۀ بافته شده و تک رشته ای، لولۀ معمولی یا تحت فشار، کانال کابل های فیبر نوری، فیلم بسیار براق و کاغذی، ظروف صنعتی بالای ۱۰۰ لیتر، قالب‌گیری لایه نازک و مستربچ، استفاده‌های نهایی است که از پلی اتیلن سنگین تزریقی صورت می‌گیرد. این محصول، از گریدهای پرمصرف محصولات پلاستیک است و برای تولید محصولاتی مانند قطعات صنعتی، قطعات دیواره ضخیم و لوازم آشپزخانه و … از آن استفاده می‌شود.

به‌عنوان یک نکته فنی در تولید، باید توجه داشت که در فرآیند قالب‌گیری تزریقی باید دمای مواد و دمای قالب بالاتر باشد و فشار تزریق باید کمتر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *